REGULAMIN PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW W CENTRUM PARTNERSTWA SPOŁECZNEGO "DIALOG" IM. ANDRZEJA BĄCZKOWSKIEGO Z DNIA 07 CZERWCA 2014 R.
Załącznik nr 1
do Zarządzenia 17/13
z dn. 07.06.2013 r.
REGULAMIN
PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW
W CENTRUM PARTNERSTWA SPOŁECZNEGO "DIALOG" IM. ANDRZEJA BĄCZKOWSKIEGO
Na podstawie:
1. Art. 253 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.[1]),
2. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5, poz. 46)
3. § 13 Zarządzenia Nr 3 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 lutego 2013 r.
w sprawie przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków w Ministerstwie Pracy
i Polityki Społecznej zarządza się, co następuje:
§ 1.
Zarządzenie określa organizację przyjmowania, tryb rozpatrywania skarg i wniosków oraz przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków w Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog" im. Andrzeja Bączkowskiego, zwanego dalej CPS "Dialog"
§ 2
1. Rozpatrywanie skarg i wniosków wpływających do Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog" im. Andrzeja Bączkowskiego w Warszawie, koordynuje Dział Administracyjny, który w szczególności:
1) przyjmuje, rejestruje i kieruje skargi i wnioski do załatwienia wg właściwości do innych działów;
2) prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków wpływających do CPS "Dialog";
3) przechowuje kopie skarg i wniosków wpływających do CPS "Dialog" oraz kopie udzielonych na nie odpowiedzi.
2. Czynności z zakresu skarg i wniosków rozpatrywanych przez CPS "Dialog" wykonują Dyrektor CPS "Dialog", Kierownicy komórek organizacyjnych CPS "Dialog", których działalności dotyczy skarga lub wniosek, lub wyznaczeni przez nich upoważnieni pracownicy.
§ 3
1. Interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do CPS "Dialog" przyjmuje pracownik wyznaczony przez Kierownika Działu Administracyjnego,
w następujących dniach i godzinach:
- poniedziałek – 14:00 – 16:00
- środa – 14:00 – 16:00.
2. Dyrektor CPS "Dialog" lub wyznaczony przez niego pracownik przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach 16.00 - 18.00.
3. Informacja o dniach i godzinach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków winna być umieszczona w miejscach dostępnych dla interesantów (strona internetowa CPS "Dialog", recepcja, tablica informacyjna CPS "Dialog").
§ 4
1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie pisemnej oraz ustnie do protokołu. Wzór protokołu, dla skarg lub wniosków zgłaszanych ustnie, stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
2. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
3. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
4. Każda komórka organizacyjna CPS "Dialog", do której skarga lub wniosek wpłynęły, przekazuje ją niezwłocznie do Działu Administracyjnego celem zarejestrowania
i przekazania według właściwości.
5. Wnoszącego pisemnie skargę lub wniosek należy zawiadomić pisemnie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku. Zgłoszone skargi i wnioski powinny być rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od daty wpłynięcia.
6. O każdym przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w terminie należy zawiadomić Dział Administracyjny oraz skarżącego lub wnioskodawcę, podając przyczynę zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
§ 5
1. Kierownik komórki organizacyjnej CPS "Dialog" rozpatruje i podpisuje odpowiedzi na skargi dotyczące pracowników i zakresu działania komórki, którą kieruje.
2. Skargi i wnioski dotyczące Kierowników komórek organizacyjnych CPS "Dialog" rozpatruje Dyrektor CPS "Dialog".
3. Kopie odpowiedzi udzielanych na skargi i wnioski, które wpłynęły do CPS "Dialog", przekazywane są do Działu Administracyjnego.
§ 6
Dział Administracyjny prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków wpływających do
CPS "Dialog", według wzoru określonego w załączniku nr 2.
§ 7
1. Ogólny nadzór w sprawach skarg i wniosków sprawuje Dyrektor CPS "Dialog".
2. Czynności z zakresu bieżącego nadzoru nad prawidłowością przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków należą do Kierownika Działu Administracyjnego.
§ 8
1. Komórki organizacyjne CPS "Dialog" sporządzają do dnia 15 stycznia każdego roku
i przekazują do Działu Administracyjnego sprawozdania o skargach i wnioskach załatwianych w roku poprzednim.
2. Do części opisowej sprawozdania załącza się część tabelaryczną, której wzór stanowi załącznik nr 3.
3. Na podstawie sprawozdań, o których mowa powyżej, Dział Administracyjny opracowuje zbiorcze sprawozdanie dotyczące rozpatrywanych skarg i wniosków oraz przyjęć interesantów w roku poprzednim oraz przedstawia je Dyrektorowi CPS "Dialog" najpóźniej do 22 stycznia danego roku.
4. Sprawozdania, o których mowa w ust. 3 zawiera część opisową i tabelaryczną; wzór części tabelarycznej określa załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu.
§ 9
CPS Dialog obowiązany jest przekazywania do Biura Ministra Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, w terminie do końca stycznia każdego roku, sprawozdanie o którym mowa w §8 ust. 4.
§ 10
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
Warszawa, dnia ……………
(w z ó r)
Załącznik Nr 1 do Regulaminu
przyjmowania skarg i wniosków w CPS „Dialog” z dnia 07.06.2013 r.
PROTOKÓŁ
przyjęcia skargi /wniosku
W dniu ...................... do CPS "Dialog" ................................. w ..........................
zgłosił/a się Pan/Pani .............................................................................................
zam. ....................................................................................................................
i przedstawił/a ustnie następującą skargę /wniosek:
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................
............................................................................................................................
Skarżącego /wnioskodawcę poinformowano o trybie załatwiania skarg i wniosków.
............................................................................................................... .........................................................................................................................................
(podpis skarżącego /wnioskodawcy) (podpis osoby przyjmującej skargę /wniosek)
(w z ó r)
Załącznik Nr 2 do Regulaminu przyjmowania
skarg i wniosków w CPS „Dialog” z dnia 07.06.2013 r.
Centralny Rejestr Skarg i Wniosków
Działu Administracyjnego
Lp. |
Nr sprawy |
Imię, Nazwisko i adres skarżącego / wnioskodawcy |
Przedmiot skargi /wniosku |
Podmiot właściwy do rozpatrywania |
Sposób załatwienia |
Termin załatwienia |
Uwagi |
|
Komórka organizacyjna |
Usta- wowy |
Rzeczy-wisty |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(w z ó r)
Załącznik Nr 3 do Regulaminu przyjmowania
skarg i wniosków w CPS „Dialog” z dnia 07.06.2013 r.
Zestawienie sposobu załatwiania skarg i wniosków
w …….. roku w Dziale .............................................
Załatwiono w okresie sprawozdawczym |
Sposób załatwienia (dot. rubr. 1) |
Przeterminowano |
Liczba przyjętych interesantów |
|||||
We własnym zakresie |
Przekazano wg właściwości |
Ogółem |
Pozytywny |
Negatywny |
Inny |
Z rubryki 1 |
Z rubryki 2 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 4 do Regulaminu przyjmowania
skarg i wniosków w CPS „Dialog” z dnia 07.06.2013 r.
Zestawienie sposobu załatwiania skarg w roku ……..
Nazwa komórki organizacyjnej |
Załatwiono w okresie sprawozdawczym |
Sposób załatwienia (dot. rubr. 4) |
Przeterminowano ( ogółem z rubryki 3 i 4) |
||||||
ogółem (3 +4) |
w tym: |
pozytywny |
negatywny |
inny |
zasadna |
niezasadna |
|||
przekazano według właściwości |
załatwiono we własnym zakresie |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zestawienie sposobu załatwiania wniosków w roku ……..
Nazwa komórki organizacyjnej |
Załatwiono w okresie sprawozdawczym |
Sposób załatwienia (dot. rubr. 4) |
Przeterminowano ( ogółem z rubryki 3 i 4) |
||||||
ogółem (3 +4) |
w tym: |
pozytywny |
negatywny |
inny |
zasadna |
niezasadna |
|||
przekazano według właściwości |
załatwiono we własnym zakresie |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2001 r. Nr 49, poz. 509, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 169, poz. 1387, z 2003 r. Nr 130, poz. 1188, z 2004 r. Nr 162, poz. 1692, z 2005 r. Nr 64, poz. 565 i Nr 78, poz. 682, z 2009 r. Nr 195, poz. 1501 i Nr 216, poz. 1676, z 2010 r. Nr 40, poz. 230, Nr 167, poz. 1131, Nr 182,
poz. 1228 i Nr 254, poz. 1700 oraz z 2011 r. Nr 6, poz. 18, Nr 34, poz. 173, Nr 106, poz. 622 i Nr 186, poz. 1100 oraz z 2012 r., poz. 1101.