Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog"

Aktualnie znajdujesz się na:

REGULAMIN PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW W CENTRUM PARTNERSTWA SPOŁECZNEGO "DIALOG" IM. ANDRZEJA BĄCZKOWSKIEGO Z DNIA 07 CZERWCA 2014 R.

                                                               Załącznik nr 1

 do Zarządzenia 17/13
z dn. 07.06.2013 r.

 

REGULAMIN

PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW 

W CENTRUM PARTNERSTWA SPOŁECZNEGO "DIALOG" IM. ANDRZEJA BĄCZKOWSKIEGO

 

 

Na podstawie:

1.           Art. 253 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.[1]),

2.           Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5, poz. 46)

3.           § 13 Zarządzenia Nr 3 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 lutego 2013 r.
w sprawie przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków w Ministerstwie Pracy
i Polityki Społecznej zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

 

Zarządzenie określa organizację przyjmowania, tryb rozpatrywania skarg i wniosków oraz przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków w Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog" im. Andrzeja Bączkowskiego, zwanego dalej CPS "Dialog"

 

§ 2

1.                  Rozpatrywanie skarg i wniosków wpływających do Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog" im. Andrzeja Bączkowskiego w Warszawie, koordynuje Dział Administracyjny, który w szczególności:

1)      przyjmuje, rejestruje i kieruje skargi i wnioski do załatwienia wg właściwości do innych działów;

2)      prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków wpływających do CPS "Dialog";

3)     przechowuje kopie skarg i wniosków wpływających do CPS "Dialog" oraz kopie udzielonych na nie odpowiedzi.

2.         Czynności z zakresu skarg i wniosków rozpatrywanych przez CPS "Dialog" wykonują Dyrektor CPS "Dialog", Kierownicy komórek organizacyjnych CPS "Dialog", których działalności dotyczy skarga lub wniosek, lub wyznaczeni przez nich upoważnieni pracownicy.

 

§ 3

1.                  Interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do CPS "Dialog" przyjmuje pracownik wyznaczony przez Kierownika Działu Administracyjnego,
w następujących dniach i godzinach:

- poniedziałek – 14:00 – 16:00

- środa – 14:00 – 16:00.

2.       Dyrektor CPS "Dialog" lub wyznaczony przez niego pracownik przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach 16.00 - 18.00.

3.         Informacja o dniach i godzinach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków winna być umieszczona w miejscach dostępnych dla interesantów (strona internetowa CPS "Dialog", recepcja, tablica informacyjna CPS "Dialog").

§ 4

1.         Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie pisemnej oraz ustnie do protokołu. Wzór protokołu, dla skarg lub wniosków zgłaszanych ustnie, stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.

2.         Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

3.         Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

4.         Każda komórka organizacyjna CPS "Dialog", do której skarga lub wniosek wpłynęły, przekazuje ją niezwłocznie do Działu Administracyjnego celem zarejestrowania
i przekazania według właściwości.

5.         Wnoszącego pisemnie skargę lub wniosek należy zawiadomić pisemnie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku. Zgłoszone skargi i wnioski powinny być rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od daty wpłynięcia.

6.         O każdym przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w terminie należy zawiadomić Dział Administracyjny oraz skarżącego lub wnioskodawcę, podając przyczynę zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

§ 5

1.         Kierownik komórki organizacyjnej CPS "Dialog" rozpatruje i podpisuje odpowiedzi na skargi dotyczące pracowników i zakresu działania komórki, którą kieruje.

2.         Skargi i wnioski dotyczące Kierowników komórek organizacyjnych CPS "Dialog" rozpatruje Dyrektor CPS "Dialog".

3.         Kopie odpowiedzi udzielanych na skargi i wnioski, które wpłynęły do CPS "Dialog", przekazywane są do Działu Administracyjnego.

§ 6

Dział Administracyjny prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków wpływających do
CPS "Dialog", według wzoru określonego w załączniku nr 2.

§ 7

1.         Ogólny nadzór w sprawach skarg i wniosków sprawuje Dyrektor CPS "Dialog".

2.         Czynności z zakresu bieżącego nadzoru nad prawidłowością przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków należą do Kierownika Działu Administracyjnego.

§ 8

1.         Komórki organizacyjne CPS "Dialog" sporządzają do dnia 15 stycznia każdego roku
i przekazują do Działu Administracyjnego sprawozdania o skargach i wnioskach załatwianych w roku poprzednim.

2.         Do części opisowej sprawozdania załącza się część tabelaryczną, której wzór stanowi załącznik nr 3.

3.         Na podstawie sprawozdań, o których mowa powyżej, Dział Administracyjny opracowuje zbiorcze sprawozdanie dotyczące rozpatrywanych skarg i wniosków oraz przyjęć interesantów w roku poprzednim oraz przedstawia je Dyrektorowi CPS "Dialog" najpóźniej do 22 stycznia danego roku.

4.         Sprawozdania, o których mowa w ust. 3 zawiera część opisową i tabelaryczną; wzór części tabelarycznej określa załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu.

§ 9

CPS Dialog obowiązany jest  przekazywania do Biura Ministra Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, w terminie do końca stycznia każdego roku, sprawozdanie o którym mowa w §8 ust. 4.  

§ 10

Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Warszawa, dnia ……………

 

(w z ó r)

Załącznik Nr 1 do Regulaminu

przyjmowania skarg i wniosków w CPS „Dialog” z dnia 07.06.2013 r.

 

 

 

 

PROTOKÓŁ

przyjęcia skargi /wniosku

 

 

W dniu ...................... do CPS "Dialog" ................................. w ..........................

zgłosił/a się Pan/Pani .............................................................................................

zam. ....................................................................................................................

i przedstawił/a ustnie następującą skargę /wniosek:

 

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

 

Skarżącego /wnioskodawcę poinformowano o trybie załatwiania skarg i wniosków.

 

 

 

 

 

...............................................................................................................                              .........................................................................................................................................

(podpis skarżącego /wnioskodawcy)                        (podpis osoby przyjmującej skargę /wniosek)

 

(w z ó r)

 

Załącznik Nr 2 do Regulaminu przyjmowania

skarg i wniosków w CPS „Dialog” z dnia 07.06.2013 r.

 

 

 

 

Centralny Rejestr Skarg i Wniosków

Działu Administracyjnego

 

 

Lp.

Nr sprawy
i data wpływu

Imię, Nazwisko i adres skarżącego /

wnioskodawcy

Przedmiot skargi /wniosku

Podmiot właściwy do rozpatrywania

Sposób załatwienia

Termin załatwienia

Uwagi

Komórka organizacyjna

Usta-

wowy

Rzeczy-wisty

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(w z ó r)

 

 

Załącznik Nr 3 do Regulaminu przyjmowania

skarg i wniosków w CPS „Dialog” z dnia 07.06.2013 r.

 

 

 

 

 

 

Zestawienie sposobu załatwiania skarg i wniosków

w …….. roku w Dziale .............................................

 

 

Załatwiono w okresie sprawozdawczym

Sposób załatwienia (dot. rubr. 1)

Przeterminowano

Liczba przyjętych interesantów

We własnym zakresie

Przekazano wg właściwości

Ogółem

Pozytywny

Negatywny

Inny

Z rubryki 1

Z rubryki 2

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 4 do Regulaminu przyjmowania

skarg i wniosków w CPS „Dialog” z dnia 07.06.2013 r.

 

 

Zestawienie sposobu załatwiania skarg w roku ……..

 

Nazwa komórki organizacyjnej

Załatwiono w okresie sprawozdawczym

Sposób załatwienia (dot. rubr. 4)

Przeterminowano

( ogółem z  rubryki 3 i 4)

ogółem

(3 +4)

w tym:

pozytywny

negatywny

inny

zasadna

niezasadna

przekazano według właściwości

załatwiono we własnym zakresie

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zestawienie sposobu załatwiania wniosków w roku ……..

 

            Nazwa komórki organizacyjnej

Załatwiono w okresie sprawozdawczym

Sposób załatwienia (dot. rubr. 4)

Przeterminowano

( ogółem z  rubryki 3 i 4)

ogółem

(3 +4)

w tym:

pozytywny

negatywny

inny

zasadna

niezasadna

przekazano według właściwości

załatwiono we własnym zakresie

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2001 r. Nr 49, poz. 509, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 169, poz. 1387, z 2003 r. Nr 130, poz. 1188, z 2004 r. Nr 162, poz. 1692, z 2005 r. Nr 64, poz. 565 i Nr 78, poz. 682, z 2009 r. Nr 195, poz. 1501 i Nr 216, poz. 1676, z 2010 r. Nr 40, poz. 230, Nr 167, poz. 1131, Nr 182,

poz. 1228 i Nr 254, poz. 1700 oraz z 2011 r. Nr 6, poz. 18, Nr 34, poz. 173, Nr 106, poz. 622 i Nr 186, poz. 1100 oraz z 2012 r., poz. 1101.

Metadane

Data publikacji : 12.06.2013
Data modyfikacji : 22.01.2015
Podmiot udostępniający informację:
Centrum Partnerstwa Społecznego Dialog
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Ewelina Tymińska
Osoba udostępniająca informację:
Ewelina Tymińska Dział Administracji
Osoba modyfikująca informację:
Ewelina Tymińska

Opcje strony

do góry