Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog"

WYJAŚNIENIE TREŚCI SPECYFIKACJI - CPS/ZP/01/14

Warszawa, 28 lutego 2014 r. 

 

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na „Utrzymanie czystości powierzchni wewnętrznych i zewnętrznych oraz mycie okien w siedzibie Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog" przy ul. Limanowskiego 23 w Warszawie" znak CPS/ZP/01/14.

 

W nawiązaniu do otrzymanego w dniu 21 lutego br. pytania w związku z prowadzonym postępowaniem w trybie przetargu nieograniczonego na „Utrzymanie czystości powierzchni wewnętrznych i zewnętrznych oraz mycie okien w siedzibie Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog" przy ul. Limanowskiego 23 w Warszawie", znak CPS/ZP/01/14, na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047 i 1473 ze zmianami), Zamawiający przekazuje poniżej treść pytania dotyczącego Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wraz z udzielonym wyjaśnieniem.

PYTANIE 1:

Czy Zamawiający zapewnia węże i wodę do podlewania trawników?

ODPOWIEDŹ: Rozdział IV pkt 6 „Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia środków transportu, łączności, urządzeń, sprzętu do utrzymania czystości w obiekcie i na terenie,
tj. kosiarki, urządzenia do odśnieżania, narzędzi takich jak grabie, taczki, łopaty i inny sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia.” 

Rozdział IV pkt 7 „Dostęp do wody zimnej i ciepłej”.

 

PYTANIE 2:

Czy skoszona trawa, liście, śnieg mają być wywożone poza teren Zamawiającego? Jeśli tak to na czyj koszt?

ODPOWIEDŹ: Rozdział IV pkt 1b „Pielęgnacja trawników i terenów zieleni polegająca na:

  • podlewaniu (w miarę potrzeby) trawników i terenów zielonych,
  • strzyżeniu trawników (w miarę potrzeb) wraz z wywozem skoszonej trawy,
  • przycięciu krzewów i drzew,
  • zgrabianiu trawników,
  • grabieniu liści (w miarę potrzeb) wraz z ich wywozem,
  • odchwaszczaniu i nawożeniu trawników.”

Śnieg: nie musi.

 

PYTANIE 3:

Kto zapewnia sól-piasek?

ODPOWIEDŹ: Rozdział IV pkt 6 „Wykonawca zobowiązany jest zapewnić
w wystarczającym stopniu sól drogową oraz piach do posypywania ciągów komunikacyjnych w okresie opadów”.

 

PYTANIE 4:

Kto zapewnia skrzynie na sól-piasek?

ODPOWIEDŹ: Zamawiający

 

PYTANIE 5:

Czy Zamawiający wskaże miejsce do składowania śniegu?

ODPOWIEDŹ: Tak

 

PYTANIE 6:

Czy Zamawiający zapewni nieodpłatnie pomieszczenie socjalne dla pracowników
i do składowania sprzętu oraz środków czystości? Jeśli nie to prosimy o wzór umowy dzierżawy oraz podanie całkowitych kosztów.

ODPOWIEDŹ: Pomieszczenie socjalne udostępni nieodpłatnie Zamawiający.

Rozdział IV pkt. 7 „Pomieszczenie do przechowywania sprzętu potrzebnego do sprzątania
w wewnątrz budynku. Miejsce na ustawienie sprzętu niezbędnego do sprzątania terenu zewnętrznego.”

PYTANIE 7:

Czy istnieje możliwość zamontowania pralki do prania mopów, ścierek itp.?

ODPOWIEDŹ: Nie.

 

PYTANIE 8:

Proszę o podanie ilości i wielkości koszy oraz niszczarek, które będą zaopatrywane w worki na śmieci.

ODPOWIEDŹ: Na dzień publikowania wyjaśnień liczba: koszy na śmieci ok. 114 różniej wielkości; ok. 14 szt. niszczarek.

 

PYTANIE 9:

Czy istnieje możliwość przemieszczania sprzętu windą między piętrami?

ODPOWIEDŹ: Tak

 

PYTANIE 10:

Co Zamawiający rozumie pod pojęciem maszyny czyszcząco-polerującej? Jaką funkcję ma pełnić to urządzenie?

ODPOWIEDŹ: Urządzenie posiadające funkcję czyszczącą i polerującą.

 

PYTANIE 11:

Proszę o podanie średniego miesięcznego zużycia artykułów higieny wymaganych przez Zamawiającego (papier, ręczniki, mydło itp.).

ODPOWIEDŹ: Rozdział IV pkt 7 „Zamawiający zapewni papier toaletowy, ręczniki papierowe typu ZZ, mydło (zaopatrzenie w papier toaletowy i ręczniki dotyczy zarówno powierzchni ogólnodostępnych jak i pokoi gościnnych). Zamawiający zapewni na własny koszt szampony, płyny do kąpieli i inne dodatki do pokoi gościnnych.

 

PYTANIE 12:

Proszę o podanie ilości pracowników i szacunkowej ilości gości w ujęciu miesięcznym.

ODPOWIEDŹ:

Pierwsza część pytania: Na podstawie art. 38. 1. Ustawy PZP Wykonawca może zwrócić
się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Ilość pracowników nie stanowi przedmiotu treści SIWZ.

Druga część pytania: Szacunkowa liczba gości w ujęciu miesięcznym ok. 250 osób.

PYTANIE 13:

Co Zamawiający rozumie pod pojęciem konserwacja posadzek? Jaki metraż podlega tej usłudze i jak często?

ODPOWIEDŹ: Rozumie się konserwację posadzek zgodnie z zapisami Rozdział IV pkt 2 SIWZ. „Wykaz czynności wykonywanych codziennie: sprzątanie, odkurzanie i mycie powierzchni podłogowych, wycieranie na mokro, konserwacja posadzek, polerowanie maszyną czyszcząco-polerująco.” Powierzchnia posadzek 703,96 m2

 

PYTANIE 14:

Proszę o podanie ilości toalet.

ODPOWIEDŹ: 40 toalet.

 

PYTANIE 15:

Czy do serwisu dziennego Zamawiający wymaga jednej osoby?

ODPOWIEDŹ: Rozdział IV pkt 6. „Usługa utrzymania czystości będzie wykonywana, przez co najmniej 3 pracowników Wykonawcy, w tym 2 pracowników świadczących usługę tzw. serwisu dziennego (zgodnie z wykazem załączonym do oferty), przy zastosowaniu profesjonalnych środków czystości oraz profesjonalnego sprzętu.”

 

PYTANIE 16:

Proszę o podanie ilości pokoi gościnnych i ich średniego obłożenia.

ODPOWIEDŹ:

23 pokoje, średnie obłożenie ok. 250 os/m-c.

 

PYTANIE 17:

Proszę o podanie dwustronnego metrażu okien przeznaczonych do mycia.

ODPOWIEDŹ: Rozdział VI pkt 10 „Powierzchnię obiektu administrowanego przez Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” zawiera tabela”

 

PYTANIE 18:

Czy okna otwierają się do środka?

ODPOWIEDŹ: Tak

 

PYTANIE 19:

Czy jakieś okna wymagają zastosowania technik alpinistycznych lub wysięgnika?

ODPOWIEDŹ: Tak

 

PYTANIE 20:

Proszę o podanie metrażu wykładzin do czyszczenia (prania).

ODPOWIEDŹ: Rozdział VI pkt 10 „Powierzchnię obiektu administrowanego przez Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” zawiera tabela”.

 

PYTANIE 21:

Czy po stronie Wykonawcy leży odmrażanie lodówek? Jeśli tak to ile ich jest i jak często mają być odmrażane?

ODPOWIEDŹ: Tak, zgodnie z zapotrzebowaniem. Ok. 11 szt.

 

PYTANIE 22:

Pragniemy poinformować, iż z dniem 01.01.2003 r. ustała prawnie obowiązująca konieczność uzyskiwania atestów PZH. Zgodnie z obowiązującymi przepisami dokumentem dopuszczającym dla środków myjących, czyszczących, konserwujących posiadających w swym składzie substancje niebezpieczne jest karta charakterystyki, dla preparatów dezynfekcyjnych będących wyrobami medycznymi deklaracja zgodności i certyfikat CE, dla preparatów dezynfekcyjnych będących produktami biobójczymi - Pozwolenie Ministra Zdrowia na obrót produktem biobójczym.

W związku z powyższym prosimy o zrezygnowanie z wymogu posiadania atestów PZH
i dopuszczenie w/w dokumentów w miejsce wymaganych atestów oraz wnosimy o stosowne zmiany w SIWZ i wzorze umowy.

ODPOWIEDŹ:

Zamawiający dopuszcza dokumenty wymienione w pytaniu.

 

 

 

Wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia są wiążące dla wszystkich Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu oferty.

Metadane

Data publikacji : 28.02.2014
Podmiot udostępniający informację:
Centrum Partnerstwa Społecznego Dialog
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
KOMISJA PRZETARGOWA
Osoba udostępniająca informację:
Ewelina Tymińska Dział Administracji
Osoba modyfikująca informację:
Ewelina Tymińska

Opcje strony

do góry